Zdravím všetkých “štrekárov” !

  pict0001.JPGVážení páni dovoľte mi aby som sa aj ja zapojil do vašej zvláštnej debaty. Pred časom cca 2 mesiacmi som dostal kontakt na Ing. Aleša Bíleka z ČHZ. Telefonicky som sa s ním spojil a dohodol som si s ním osobné stretnutie na Čiernom Balogu. ( Podotýkam, že na Č.B. som nikdy predtým nebol, hoci myšlienkou navštíviť Vydrovu dolinu a skanzen sa zaoberám aj s rodinou už dlhší čas. ) Zobral som mojich priateľov a vydali sme sa do Balogu na dohodnuté stretnutie. S Ing. Alešom Bílekom sme sa stretli na Č.B. v jeho pracovni. Priniesli sme aj niekoľko fotografií z činnosti našej dobrovoľnej partie, ktorú sme urobili v roku 2007/2008. Tiež sme predstavili náš ďalší zámer a požiadavku o zapožičaní nejakej úzkorozchodnej historickej techniky. Pán Ing. Aleš Bílek ako sme si všimli bol veľmi nadšený našou prácou a zámerom. Ukázal nám niektoré veci, ktoré je ochotný nám poskytnúť – zapožičať na základe zmluvy o pôžičke. Samozrejme, že sme súhlasili. Opleny boli vo výstavnom stave a lokomotíva Deutz si žiada riadnu opravu za spolupráci p. Joachymstálom a iných ľudí. Ostatné bolo len otázkou prevozu. Prevoz sme dohodli na 11. XI. 2008, teda v krátkom čase som sa dostal na Č.B. druhý krát. Dohodnutá nákladka išla podľa plánu. Materiál sme naložili a previezli na miesto opravy. Lokomotívu Deutz na rozobratie opieskovanie a základný nástrek. Postupne počas zimných mesiacov plánujeme dať vyrobiť niektoré chýbajúce diely, poskladať ju a v máji by mala zažiariť na našom z rekonštruovanom moste na 20 – 30 m koľajisku, spolu dvoma oplenmi s drevom.

pict0002.JPG

pict0003.JPG

 pict0129.JPG

 pict0130.JPG

pict0131.JPG

 pict0132.JPG

pict0133.JPG

Záverom ak dovolíte sa vyjadrím k internetovej stránke KOTP. Za uplynulý rok 2007/08 počas rekonštrukcie starého železničného kamenného mosteka som sa stretol a riešil veci spolupráce s desiatkami ľudí, ktorí boli ochotný pomôcť, poradiť, podporiť naše dielo a v tomto duchu sa nieslo aj stretnutie s Ing. Alešom Bílekom. Skutočne samá ochota a nadšenie pre dobrú vec, začo mu veľmi ďakujem ( sám som bol milo prekvapený ). Keď krátky čas po prevoze úzkorozchodnej techniky mi oznámil, aby som si prezrel stánku KOTP, kde som si prezrel niektoré foto z prevozu techniky z Č.B., aj so zvláštnym textom, v ktorom nás páni z KOTP doslova označili za zlodejov techniky z Č.B. Ani vo sne by mi nenapadlo, že na Slovensku máme aj takýchto iniciatívnych ľudí. Človek by čakal od KOTP skôr opak pomoc, nadšenie pre dobrú vec. Ja týchto pánov nepoznám. Hovoril som iba telefonicky s p. Paulínim. Keď si teraz s odstupom času čítam príspevky na vašej stránke na účet tohto príspevku mám pocit, že si skôr riešite staré hriechy z minulosti, ako malé deti na pieskovisku a nie ako chlap s chlapom. Nenašiel som tam nič konštruktívne čo by Vás „štrekárov“ malo spájať. V článkoch samé výčitky a pre mňa ako tretiu osobu nepodstatné veci. Bol som doslova šokovaný, ako rýchlo ste sa začali zaujímať o lokomotívu Deutz (dnes žiaľ kopu šrotu), ktorú chcú niektorí dnes zo svojich finančných zdrojov zrekonštruovať do výstavného stavu. Čudujem sa, že ste si vy páni z KOTP za tých cca 10 rokov, čo stála deponovaná v Č.B. nevysúkali rukávy a neopravili ju do uspokojivého stavu, veď sa nazývate „Klub ochrany technických pamiatok“. Alebo nie? Alebo čakáte až aj tie posledné fragmenty schrúme hrdza chrum-chrum-chrum. Podľa môjho názoru zrejme fungujete nič nepodporiť, len do všetkého pichať, strkať, blokovať a prekaziť. Je to smutné.
P. Paulini zasielam Vám dohodnuté foto zo začiatku opravy lokomotívy Deutz. A tiež si dovolím Vám pripomenúť, že mne aj mojim priateľom dlhujete ospravedlnenie za ten úvodný článok, kde ste nás opísali ako zlodejov úzkorozchodnej techniky z Č.B. bez overenia si pravdivých informácií. ( potom Vám zašlem ďaľšie info z opravy a kde technika bude umiestnená) Odmietam takéto obvinenia a dištancujem sa od nich aj so svojimi priateľmi. Ak nás budete chcieť podporiť finančne, alebo sponzorsky očakávam Vaše ponuky. Som ochotný a pripravený komunikovať osobne a nie cez internet. Teším sa na ďalšiu spoluprácu a vašu podporu..
S pozdravom František Begáň 0903 266 492

Poznámka redakcie – súvisiaci článok :

Ďalšie presuny úzkorozchodných vozidiel, alebo čary veľkého kúzelníka…


4 Responses to “Zdravím všetkých “štrekárov” !”

  1. Čo k článku dodať?
    Ďakujeme partii, ktorá predĺžila Deutzovi život o pár (možno aj 10) rokov. Avšak dôvod na ospravedlňovanie sa nie je. V príspevku Ďalšie presuny úzkorozchodných vozidiel, alebo čary veľkého kúzelníka… sme nikoho neobvinili, že vozidlá ukradol. V príspevku konštatujem, že sa z Balogu premiestnili vozidlá a že podľa doterajších skúseností sa už späť nevrátia. Obe tieto informácie boli správne, nikoho sme krivo neobvinili. Takže za čo sa máme ospravedlniť? Za informovanie verejnosti?
    A mimochodom otázku prečo bol až doteraz Deutz hrdzavou rárohou treba položiť P.Joachymstálovi, ktorý bol v rámci klubu F.G.V. zodpovedný za jeho opravu, pričom klubová výročná schôdza schválila na opravu Deutza 10 000 Sk… Klub KOTP sa nebráni spolupráci pri záchrane a renovácií pamiatok, ale zdá sa nám zo strany dotknutých osôb alibizmom až hyjenizmom vyčítať klubu to, že väčšina úzkorozchodných vozidiel je v žalostnm stave – najmä vďaka ich správcom…

  2. František Begáň – Nenechte se odradit od věcí co jsou tady napsané oprava zatím probíhá velice dobře, kapotáž je v dobrém stavu(čtu z fotek) a na to že to stálo někde bezmála 10 let to vypadá velice dobře ( jsou stroje které by těch 10 let nevydrželo v takovém stavu jak je vidět tady)
    takže přeji mnoho dobrého k dokončení opravy a hlavně času na jeho opravení ať jezdí co možná nejdříve.

    pavuk – proč myslíte že danému stroji byl prodloužen život o 2 (možná 10) let ??? když jeho život zaniknul už kdysi dávno ???

  3. Vážený chrum-chrum-chrumko ten článok vám určite musel aj čítať Bílek však? Lebo ani podpriemerný čitatel tam nenájde jediné slovo o krádeži. Ak by ste si dal prečítať diskusiu niekým nestranným zitil by ste že Copperfield klame ešte aj vlasný kinderwebmenežment o tom kam čo odšmelil. Ešte aj sťažnosť na rešicu o ktorej tu to decko vyplakáva je podvod za jeden a pol milióna z eurofondov. Ešte som nevidel zlodeja, ktorý na vás gáni, keď vás chce okradnúť a henten s úsmevom číslo tri je neodolatelný. V každom prípade vám prajem aby ste z toho vyšiel v pohode, lebo vaša najivnosť vám môže sposobiť velké problémy.

  4. Jasne, hlavne “najivnost”, kol. Boborovsky… hned clovek vidi, s kym ma tu cest, banda blbu.
    Deutz perfektni, je videt, ze Ing. Bilek ma rozum a vi, s kym jedna.

Komentáre - Zanechajte nám komentár


Warning: Undefined variable $user_ID in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/themes/yellowjacket-10/comments.php on line 77





Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php:567 Stack trace: #0 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php(313): wp_cache_get_ob('<!DOCTYPE html ...') #1 [internal function]: wp_cache_ob_callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #2 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/functions.php(5221): ob_end_flush() #3 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/class-wp-hook.php(307): wp_ob_end_flush_all('') #4 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/class-wp-hook.php(331): WP_Hook->apply_filters('', Array) #5 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/plugin.php(474): WP_Hook->do_action(Array) #6 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/load.php(1100): do_action('shutdown') #7 [internal function]: shutdown_action_hook() #8 {main} thrown in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php on line 567