Caf Marian, nechces kupit lokomotivu z Cierneho Balogu…?

Mail s takýmto textom som nedávno dostal…. Samozrejme nechýbal ani kontakt na predávajúceho. Kupodivu to nebola ČHŽ, ale už nejaký nový vlastník (alebo priekupník?)…

Ten kontakt je voľne šíriteľný, pretože sa nachádza na webe, kde ho objavil a mne poslal autor spomínaného mailu, takže tu je:

http://stroje.hyperinzercia.sk/historicke-parne-stroje/inzerat/1652533-lokomotiva-bn-60-h-predaj-slovensko/

V prípade, že je už lokomotíva predaná a link už nefunguje, tu je náhľad.

Ak si necháte prehľadávať web, tak nájdete tento inzerát aj na:

http://stroje.slovenskainzercia.sk/historicke-parne-stroje/inzerat/1304039-lokomotiva-bn-60-h-ponuka/

Náhľad pridávam rovnako:

Takže informácie na webe sú jasné, ďaľšia lokomotíva opúšťa Čierny Balog. Ak máte niekto chuť a voľné peniaze, môžete ju aspoň zachovať na Slovensku…

Ešte pár obrázkov…, najprv tie z inzercie.

Jedna fotografia zo zimného spánku v roku 2006 s reklamnými nápismi…

A pár starších fotiek…

BN 60 H pri vítaní Albatrosa v Hronci 1.5.1996

Spoločne na vlaku s dnes už rozbitou zelenou BN -kou (utrpela ranu pri nehode –

viac  v: P R O T O K O L o výsledku štátneho odborného dozoru na špeciálnej dráhe ).

Zimná údržba trate (Sv.Ján)

Prepluhované…

Na stanici v Čiernom Balogu so svojou modrou kolegyňou, ktorú stihol rovnaký osud nevďaku zo strany ČHŽ, tiež bola predaná – do Maďarska…

Táto posledná fotografia naznačuje to, čo sa snažíme stále ukazovať a dokumentovať.  Pôvodne sa ČHŽ stala miestom útočiska historických lokomotív, ktoré sa postupne ťahali zo šrotovísk, ale dnes je ČHŽ miestom, odkiaľ odchádzajú vozidlá buď nenávratne do šrotu, alebo sa postupne odpredávajú. V mnohých prípadoch sa ČHŽ stala prestupnou stanicou takýchto vozidiel, ktoré sa získali z rôznych prevádzok, aby následne odišli do zahraničia.

Otázka je koľko a čo všetko ešte odtiaľto navždy odíde…

PS: Pár linkov na predchádzajúce články s rovnakou témou

Likvidácia Čiernohronskej železničky?

Minulosť a súčasnosť v Hronci.

Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ

Šachy s úzkorozchodnými vozidlami

Ďalšie presuny úzkorozchodných vozidiel, alebo čary veľkého kúzelníka…

Zdravím všetkých “štrekárov” !

Úspech ?!

Návrhy KOTP na vyhlásenie vecí za “Národnú kultúrnu pamiatku”

Vozidlá

A pár foto a linkov k téme z iných webov:

Vývoz BNE 50 ex Trenčianska Teplá a BN 60H ex Dubnica nad Váhom + oplenové vozne z ČHŽ

Prevzaté info z: http://www.zeleznicka.bloudil.cz

Lokomotíva zo železnice Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice, ktorá sa najprv za zaujímavých okolností ocitla na ČHŽ a následne odišla do Kolína…

A rovnako pochodila aj táto “hydraulika” pôvodne z Dubnice…

Predaj U 37.002 z depozitára ČHŽ
Prevzaté info z : http://www.jhmd.cz/
Novodobý comeback zaznamenala i lokomotiva U 37.002, která po létech strávených na
Slovensku v Podbrezové byla v roce 1999 odkoupena od českého majitele některými členy Klubu přátel jindřichohradeckých úzkokolejek. I ona navštívila nejprve luženské depo, odkud byla v roce 2003 převezena do Kamenice nad Lipou a kde podstupuje rozsáhlou opravu, aby mohla být
nasazena do pravidelného provozu. Pro kompletaci se použily některé díly z lokomotivy U 37.008, která zůstane i do budoucna zachována byť v neprovozním stavu. Provozní hradecké “účko” bude vybaveno tlakovzdušnou brzdou a jednostupňovým válcovým kompresorem. (pozn : M.Paulini – Ak niekto viete, kto bol ten predávajúci a ako sa on k uvedenej lokomotíve dostal – ozvite sa,  podľa mojich informácií tento rušeň bol pôvodne v depozitári ČHŽ v Podbrezovej Štiavničke)

Odpredaj lokomotivy « Kladenky » 800 Bt 50
z ČHŽ do Skanzenu Solvayovy lomy u Prahy

Prevzaté z : http://www.solvayovylomy.cz/uzke.php?u=nase/27

V roce 2004 se podařilo dojednat odkoupení lokomotivy pro provoz ve Skanzenu Solvayovy lomy. Lokomotiva byla převezena ve dnech 7. až 8.12.2004 do výtopny Zlíchov.


Lokomotiva ČKD 1999/1940 na pomníčku před LD Brezno

Lokomotiva dorazila do Prahy na Zlíchov

Čo napísať o tomto prípade? “Kladenka” bola získaná na ČHŽ v 80 tych rokoch z vtedy rušeného skanzenu v Č. Třebové. V roku 1993 bola uvedená do vystavovateľného  stavu a zúčasnila sa výstavy „Vlak do stanice Prázdniny“ v Bibiane a po nej bola vymenená za U 46.901. Odtiaľ odišla a ČHŽ tam na pomník postavila ako náhradu “Azorka”…

A dalo by sa pokračovať, napríklad odpredajom RIIIC pôvodne zo Smoleníc  a tak ďalej, a tak ďalej….

Marian Pavúk Paulini


12 Responses to “Caf Marian, nechces kupit lokomotivu z Cierneho Balogu…?”

  1. Myslím si že by bolo lepšie keby sa lokomotiva odpredala do zahranicia kde bude dalej fungovat na to na co bola vyrobena, nez keby hnila a rozpadala sa na uzemi SR. KOTP- zavolajte Slotovi a narodniarom aby uzakonili novy zakon: ZAKAZ ODPREDAJA VSETKEHO STAREHO ZELEZNEHO V AKOMKOLVEK STAVE DO ZAHRANICIA.

  2. Vážené KOTP, vzhledem k tomu, že lokomotiva není majetkem ČHŽ, nýbrž soukromého majitele, který ji koupil v rámci konkurzní podstaty, může si s ní dělat co chce. Na Balogu je pouze bezplatně zapůjčena a stejně s ní nikdo nejezdí, protože pro provoz jsou na železničce vhodnější stroje. Proto nevidím jediný důvod, proč by měla mašinka stát na Balogu, když může někde jinde jezdit. Nebo by bylo snad lepší, aby mašinky dopadly jako pila na Jánošovce, která za chvíli už nebude vůbec? Byli zájemci, kteří by parní stroj odkoupili, ale to bylo špatně, protože by to šlo do ČR, a tak pomalu celou pilu kousek po kousku rozkrádají především romové a za pár měsíců bude místo pily holá pláň. Takže jak říkám, radši ať jsou mašinky v ČR, Maďarsku a jsou používány, než aby stály na Balogu bez užitku. Navíc v dnešní době je nebezpečné cokoliv kdekoliv nechat, když už i ze zamčených prostor je někdo schopen ukrást například napaječe z Kolbenky, ikdyž v tomto případě to není obyčejný zloděj šrotu, ale člověk, který přesně věděl co krade.
    Nech to para tlačí!
    S pozdravem Radim Škopec, webmaster čHž.sk

  3. a ked sme pri rozkradani starych strojov, kdo asi ukradol kotlovy stitok z BS80 co stala v bratislave??? urco to bol niekto kdo radsej necha masinu zhnit a rozobrat na suveniry radsej ako by sa na nu pozrel aj ked v CR abo madarsku ako jazdi.

  4. Vážený pán Škopec, podávate zaujímavú a novú informáciu. To, že je ČHŽ v konkurze sa nikde neuvádza ani na stránkach ČHŽ a rovnako ani vo výročných správach.
    Prosím Vás, ako a kedy sa ČHŽ dostala do konkurzu?!!!

  5. Čo je to za gazdu, ktorý rozpredáva či vlastne rozkráda vlastné gazdovstvo o ktoré sa nevie postarať??
    Čo keby si nám tak napísal ako a kam móže zmiznúť 900 metrov kolajových polí?
    Na parný stroj sa treba spýtať majitela a čo tak napísať kto ho raboval ešte pred cigánmi?
    A kto si chodil na pílu s fúrikom”privyrábať” lebo ho gazda málo (či vobec) platí?

    Kydať na kdekoho to vám ide čo sa tak pozreť do zrkadla?

  6. Jen podotknu, že nedávno vyšla velmi poutavá kniha, trefně popisující slovenskou národní mentalitu, kterou typicky ztělesňuje i KOTP. Kniha se jmenuje “Jánošící s těžkou hlavou” (autor = Ľubomír Smatana). Po jejím přečtení pochopíte, proč poměry na Slovensku jsou takové, jaké jsou. (Čest výjimkám.)

  7. Pane Paulini, pokud dobře čtu v nové knize o ČHŽ, tak exekuce proběhly v roce 2000-2001, takže pokud vím, ještě v době, kdy jste Vy i pan Kelo na železničce pomáhali, takže si myslím, že o tomto období víte.
    Nech to para tlačí!
    S pozdravem Radim Škopec, webmaster čHž.sk

  8. Pán Škopec
    o exekúciách sme toho vedeli v tých časoch len veľmi málo, lebo prebiehali za zvláštnych okolností sprevádzané prevodom majetku z mikroregiónu v exekúcii na čhž n.o. za tajuplných okolností nelegálne samozrejme. Rovnako v tom období zmizlo niekoľko skutočne cenných exponátov zo zbierky na Štiavničke. Keď som sa o to začal zaujímať stal som sa nepohodlným a v zmysle porekadla zodej kričí chyťte zlodeja sa ma zbavili. Ale som rád, že božie mlyny melú 😉

  9. AD1: Možno by pán Boborovský vedel objasniť kde sa spomínané napájače nachádzajú…
    AD2: Teším sa až raz vezmem vnučatá na čierny balog a cestou vláčikom na Dobroč im budem rozprávať “Milé deti,nebyť horlivých záchranárov tak tu dnes už nevidíte tieto betonové základy z parného stroja ale museli by sme sa na cely parný stroj chodiť pozerať k zlým zlodejom čechom čo nám chceli ukradnúť a ešte aj opraviť niečo z histórie.”…….
    Dobre je pekné že stroj ostal na svojom mieste ale čo ďalej?

  10. Milá Scarlet Balážiková: AD1: veď to tý tvoji kolegovia určite vyšetria. Neviem si totiž predstaviť aby majiteľ po takej krádeži nepodal trestné oznámenie hlavne ked okato naznačuje kto to urobil. Alebo nepodal lebo šak sám na seba???
    ČI???
    AD2: Nebyť horlivého starostu, ktorý utekal poza chrbát záchranárov do Bystrice kúpiť parný stroj – už mohol dávno bafkať. Dneska chodí vyplakávať po chotári a ponúka ho aj zadarmo! Takže až tam pojdeš z vnúčatmy tak im rozprávaj a ukáž aký debily v tej doline bývajú a čo tam mohly mať. Šak už tam ani len vlek nemajú….:-P

  11. Skarletka: a keby tak tie Tvoje nenarodené vnúčence chceli vidieť tých 900 metrov koľajových polí z eurofondov za 50 000€ kam by si ich zobrala???

  12. Ak starosta ponúka stroj zadarmo, tak ho pôjdem odviezť do žiliny, s jedným kamarátom z čr ho opravíme a potom sa uvidí, kde sa bude prevádzkovať.

Komentáre - Zanechajte nám komentár


Warning: Undefined variable $user_ID in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/themes/yellowjacket-10/comments.php on line 77





Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php:567 Stack trace: #0 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php(313): wp_cache_get_ob('<!DOCTYPE html ...') #1 [internal function]: wp_cache_ob_callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #2 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/functions.php(5221): ob_end_flush() #3 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/class-wp-hook.php(307): wp_ob_end_flush_all('') #4 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/class-wp-hook.php(331): WP_Hook->apply_filters('', Array) #5 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/plugin.php(474): WP_Hook->do_action(Array) #6 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/load.php(1100): do_action('shutdown') #7 [internal function]: shutdown_action_hook() #8 {main} thrown in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php on line 567