Výročná správa Klubu ochrany technických pamiatok 2008

Rok sa s rokom stretol a tak je čas na zhodnotenie našich aktivít v roku 2008…

Členská základňa
V roku 2008 mal Klub ochrany technických pamiatok 12 riadnych členov a cca 20 voľných aktívnych priaznivcov, ktorí sa zúčastňovali na akciách a aktivitách klubu.

Činnosť klubu
Činnosť klubu možno rozdeliť medzi aktivity ohľadne ochrany pamiatok a modelárstva. V oblasti ochrany pamiatok sme monitorovali stav a miznutie industriálnych pamiatok, ako aj presuny úzkorozchodných železničných vozidiel na Slovensku.

 bs-70.jpg

V súvislosti s výstavou o vlakoch v Medzinárodnom dome umenia pre deti Bibiana sa nám podarilo zohnať prostredníctvom sponzorov financie na uvedenie parnej lokomotívy BS – 70 do vystavovateľného stavu a jej prevoz pred Bibianu počas výstavy. Uloženie lokomotívy na miesto spolu s prípravnými prácami bolo celé v réžii klubu…

kolaj.JPG 

dscf4736m.jpg 

V oblasti informovanosti a osvety sa nám podarilo poskytnúť fotografie členov klubu do rôznych týždenníkov k článkom venujúcim sa industriálu. Okrem toho boli poskytnuté rozhovory do Slovenskej televízie, Markízy a Sme. V máji sme usporiadali spoločne s iniciatívou Bratislava otvorene seminár Ochrana a obnova industriálneho dedičstva.

image00411.jpg 

Ako v predchádzajúcom roku, tak aj tento rok sa na základe návrhu klubu podarilo presadiť medzi národné kultúrne pamiatky ďalší zaujímavý kus histórie. Tento krát to neboli úzkorozchodné vozidlá, ale lokomobila v Čiernom Balogu, ktorej hrozila likvidácia, alebo odpredaj do zahraničia.

 image0041.jpg

V trende návrhov na zápis potenciálnych pamiatok budeme určite pokračovať. V oblasti osvety je dôležitý aj internetový klubový informačný portál www.kotp.sk, kde prinášame aktuálne dianie v oblasti pamiatok a spomienky z histórie zachraňovania pamiatok. Čítanosť tohto portálu je v priemere asi 40 – 100 čitateľov denne.
V oblasti modelárstva je potrebné zdôrazniť fungovanie modelárskeho krúžku každý štvrtok v Centre voľného času na Hliníckej ulici v Bratislave, kde pracuje pod vedením členov klubu cca 15 mladých modelárov.

 kruzok.jpg

Členovia krúžku a klubu sa tento rok zúčastnili, alebo spoluorganizovali viaceré modelárske stretnutia na Slovensku, ale aj v zahraničí. Rovnako sa členovia krúžku zúčastnili prípravy výstavy v Bibiane : Na prvej koľaji pozor! Na výstavu pripravili napríklad model mosta, lesnej a poľnej železničky.

200809150050_horky2008_stavba04.jpg

V oblasti osvety je dôležitý modelársky (nielen) klubový informačný priestor www.railnet.sk , ktorý si získal obľubu nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Prináša hlavne námety a postupy modelovania pre železničných modelárov. V súčasnosti jej jeho čitateľnosť cca medzi 300 – 400 čitateľmi denne.

 200807081658_img_4140.jpg

Snažíme sa o podporu šírenia informácií aj z ďalších modelárskych klubov a tak sme poskytli prostredníctvom podstránok priestor pre modelárske kluby v Hôrkach, Bojniciach a Košiciach. V závere roka sa nám podarilo zakúpiť pre 7 železnično-modelárskych klubov na Slovensku vitríny pre vystavovanie modelov.

 vitriny.jpg

V oblasti informovania a osvety máme aj skupinu členov, ktorí sú združený okolo projektu informačného portálu http://zeleznica.railnet.sk . Tento portál je venovaný súčasnému i minulému dianiu na železnici. Portál zabezpečil napríklad aj on-line prenosy z prehliadky historických vozidiel Rendez a Zvolen. Denná čítanosť tohto portálu je okolo 500 čitateľov.

zvolen.jpg

Financie
Príjem Klubu ochrany technických pamiatok bol v roku 2008 z modelárskych prác pre firmu Destin a.s., organizovania modelárskych akcií pre firmu Siemens a za poskytnutie fotografii pre TV TIP a.s. – celkovo 133 638 Sk okrem toho sme získali príspevok z 2% daní vo výške 22 520 Sk. Výdavky boli v roku 2008 vo výške 138 910 Sk. Výdavky tvorili predovšetkým náklady na prevádzku informačných webových portálov (domény a webserverové služby), výrobu banerov, materiálu na modelovanie (farby, riedidlá, polystyrén, papier, sadra, drevené profily….), prevoz a osadenie lokomotívy BS 70 z Nitry pred Bibianu, nákup a prevoz vitrín a nákup náradia.

Súvisiace linky a články o činnosti KOTP:

Klubové informačné portály: 

www.kotp.sk 

www.railnet.sk

http://zeleznica.railnet.sk

KMŽ Hôrky

KŽM Bojnice

Modul klub Košice

Články, postrehy a fotogalérie: 

Industriál má cenu, musí sa len počkať…

Milosť pre fabriky

Ďalšie presuny úzkorozchodných vozidiel, alebo čary veľkého kúzelníka…

Šachy s úzkorozchodnými vozidlami

Ochrana a obnova industriálneho dedičstva – seminár

Horehronské (takmer) Perpetum mobile

NA PRVEJ KOĽAJI POZOR

Vitríny

Jazdili sme v Siemense – Deň detí v Siemese 31.5.2008

SIEMENS Jeseň 2008

Tvoríme koľaj (pre BS 70)

Na prvej koľaji Pozor!

Drevený most pre LGB

Stretnutie TT Modulov – Hôrky 2008

Krúžok železničných modelárov v Bratislave 2008 – 2009

Festival železnice, čo sme videli…

Kokava 2008 – stretnutie TT Modulákov

Obrazom z 5. stretnutia modulov v Bojniciach

Návšteva modelárov v Brne

Modulové stretnutie TT a N – Zákupy 2008


14 Responses to “Výročná správa Klubu ochrany technických pamiatok 2008”

  1. Lokomobila je teoreticky zachráněná ,ale na
    dveře bych dal aspoň visací zámek .
    Do rómské osady je to coby uhlím dohodil a areál
    je volně přístupný………

  2. Peter: visiaci zámok tam je, len je otázne, kto má od neho kľúče. Ba dokonca sa na dverách objavili nálepky ČHŽ rôznych veľkostí. V spomínanej organizácii sa nachádzajú aj rôzne súčasti stroja (možno). Žeby nový majiteľ ? Či je to iba logo špeditéra? Podľa našich info ju už ponúkal viacerým zahraničným záujemcom 😉

  3. I PLŽka byla zachráněná jako technická památka,
    na každé budově byla cedule a jak to dopadlo
    všichni víme.
    Jedna věc je papírově néco zachránit a druhá
    pak se o to postarat…..
    Pošlu Ti od zámku klíč???
    Až ozve se zvuk píšťaly a kola se znovu roztočí
    hluboce před Tebou smeknu.

  4. Ohľadom cedulí na PLŽ-ke: áno máš pravdu, všetci vieme, že skončili u Teba na záhrade…
    Bohužiaľ, mali sme plány s pozemkom píly, ale časy, kedy ten pozemok dávali za korunu sú tatam a vieš komu ho ponúkali… Dnes chce Hofatex zaň niekoľko desiatok miliónov a odmieta výmenu, ktorú mu ponúkal starosta a to dokonca dve verzie vrátane lukratívnych pozemkov pri vleku, ktoré ako inak nie sú celkom vysporiadané. A tak celý projekt stojí na pozemku. Takže: vybav pozemok píly v Hofatexe za rozumnú cenu a o ostatné sa vieme postarať vrátane parného stroja zo Štiavničky. Projektu sú tri verzie a je medzi nimi i Pachova. A potom môžeme hlboko smekať pred sebou aj týždeň. 🙂

  5. Ohľadom cedulí na PLŽ-ke: áno máš pravdu, všetci vieme, že skončili u Teba na záhrade…
    Napřed trochu jedovaté sliny a potom až věcná
    debata.
    Cedulemi na PLŽce jsem myslel nápisy
    ŠTÁTOM CHRÁNĚNÁ TECHNICKÁ PAMIATKA.
    A ta cedule co Ti vadí u mne na zahradě už
    bohužel nemá budovu……….
    Chceš ji do BIBIANY????

  6. Nepochopil som čo vlastne má PLŽ s našou výročnou správou?
    Cedule: Pokiaľ viem nebola jedna a skôr by som ju privítal v Pribyline kam prakticky patrí. Ale čo je doma, to sa samozrejme počíta. Potom sa ťažko vysvetľuje synovi, že medzi nami žijú hyeny, ktoré za fľašu pálenky vymenili točňu, most, zbytky koľajníc čo tam po Rusoch ostali a nakoniec sa ulakomili na hrdzavé tabule, ktoré im už bolo zaťažko odniesť do múzea ale odviezť ich sto kilometrov domov už problém nie je. Si skutočný záchranca ako Tvoj kolega záchranca, ktorý zachránil kotlovú knihu od gontkuláka tak, že dnes zrazu nieje pretože na nej sedí doma a potom je sakra problém rušeň sprevádzkovať!

  7. Plácáš páté přes deváté,asi máš s flašou pálenky
    nějaké skušenosti.To o té točně jsem nepochopil.
    Kdo že ji vymenil???
    Je vidět že se opravdu nudíš……
    P.S. Nevím kdo je ten kolega zachránce ale určitě
    to bude ČECH, jinak by Tě to tak nenadzvedlo.

  8. No vidíš! Došli Ti argumety, začínajú invektívy. Myslím, že už aj na tento rok máš odpracovaný prenájom BN 15. Či už opäť dohadzuješ nejaký “kousek” na export?
    PS: neodpovedal si mi PREČO si tie tabule UKRADOL a neodviezol na Pribylinu, kam patria?

  9. Používáš moc silné slova a osočuješ na veřejném
    fóru.Mohu Ti poslat fotku originální cedule vyfocené v plechové hale na Prbilině a kopii umístěné na mojí chalupě.Pŕi bližśím ohledání
    přijdeš na to že jsou si velmi podobné.
    A odpovídáš na mé dotazy jako Donutil,
    Ptejte se mne na co chcete , na co chci Vám odpovím.
    Ptal jsem se na Tvuj ověřený argument o točně
    a pak na toho majitele kotelní knihy.
    Děkuji za ověřenou a fundovanou odpověď.

  10. Pýtal som sa Ťa: čo má táto diskusia o PLŽ spoločné s našou výročnou správou? Tiež si mi neodpovedal, tak o čo Ti ide? Chceš mi povedať, že točňa v Benkove je stále na svojom mieste? Je mi úplne jedno, či ju odviezli lesáci alebo “zberatelia”. Hyenizmus je to tak, či tak. A chceš mi povedať, že kotlová kniha Gontkuláka je v MKD?
    PS: na tých kópiách som sa fakt dobre pobavil 🙂

  11. Kapituluji,končím,vyhráls………….

  12. Fejtón:

    Ďaľšie presuny vozidiel, tentoraz pod vlajkou COTB

    alias „Vodu kážu, víno pijú.“

    Ako už na stránkach klub avizoval, v priestoroch Vratislavskej Didiany sa uskutoční výstava s železničnou tematikou s názvom „Na tretej koľaji pozor“ na ktorú volá navštevníkov pútač lokomotívy BS 75 ktorú pod zámienkou výstavy klub COTB (Club Of the Train Busines) zrekonštruoval do vystavovateľného stavu a jej ďalšia budúcnosť je neistá z dôvodu tajne plánovaného predaja mašinky do Českej republiky, za čo klub zinkasuje finančné prostriedky pre ďaľší rozvoj svojich aktivít.Zarážajúcim je fakt že klub ktorý sa navonok predstavuje ako inštitúcia snažiaca sa o záchranu historických vozidiel,sama využíva svoje kontakty pre podpultový predaj vozidiel,ktorý sa snaží zakrývať so Stalinským heslom „Dôveruj ale preveruj“ čím vlastne odvracia zrak od svojich tajných praktík a kšeftov.Ako sa sám predstaviteľ klubu „Spider“ vyjadril „Keby som mal nejaké neukojené ambíci e, tak by som si ich určite neriešil cez ŠHŽ….“ Čím nepriamo naznačil že ich aktivity smerujú inam a navonok vyvolávané kontroly, hlásenia a komentáre v televiziách ako napr. „Nevidím tu modrú mašinku“ alebo „Dieťa chce predsa vidieť robiť mašinku ši-ši“ sú len obalom,zásterkou a zámienkou pre kšefty s historickým materiálom.(Zdroj denník STE, 18.12. 2008)

    Upozornenie: Osoby, inštitúcie, skratky,citácie alebo názvy sú vymyslené a ich podoba s realitou je čisto náhodná.

    Autor tým chcel naznačiť ako sa dá veľmi ľahko navodiť ilúzia reality cez média či už internet,televíziu alebo tlač.

  13. Pane Kelo, Vy snad ani nevíte, co píšete. Pořád se do Petra Joachymstála navážíte, že ukradl štítek PLŽ a když Vám odpoví, tak se jej zeptáte, proč se pod článkem s výroční zprávou baví o štítku PLŽ. Asi bude někde v této debatě zakopaný pes…
    Nech to para tlačí!
    S pozdravem Radim Škopec, webmaster čHž.sk

  14. Pán Škopec, miešate sa do debaty, o ktorej nemáte ani tušenia o čom je. Takže pes bude zakopaný asi tam 😉
    Nech Vás požičaná para tlačí!
    S pozdravom Dušan Kelo v.r. podpredseda KOTP, admin kotp, admin zeleznica.railnet, . . . . .

Komentáre - Zanechajte nám komentár


Warning: Undefined variable $user_ID in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/themes/yellowjacket-10/comments.php on line 77





Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php:567 Stack trace: #0 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php(313): wp_cache_get_ob('<!DOCTYPE html ...') #1 [internal function]: wp_cache_ob_callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #2 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/functions.php(5221): ob_end_flush() #3 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/class-wp-hook.php(307): wp_ob_end_flush_all('') #4 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/class-wp-hook.php(331): WP_Hook->apply_filters('', Array) #5 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/plugin.php(474): WP_Hook->do_action(Array) #6 /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-includes/load.php(1100): do_action('shutdown') #7 [internal function]: shutdown_action_hook() #8 {main} thrown in /data/0/8/08a9be1f-92a7-4195-a4e2-2a7458f97921/railnet.sk/sub/kotp/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php on line 567